Romeo i Julia

Tytuł oryginalny:
Romeo and Juliet
Autorzy:
William Szekspir (1564-1616)
William Shakespeare (1564-1616) ...
Tłumacz:
Józef Paszkowski (1816-1861) ...
Opracowanie:
Wojciech Rzehak ...
Wyd. w latach:
1948 - 2018
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.3 (3 głosy)

Wybór najpopularniejszych dzieł Williama Szekspira - Romeo i Julii, Hamleta oraz Makbeta to pozycja polecana nie tylko dla miłośników genialnego dramatopisarza, ale również dla każdego ucznia. Kanoniczne teksty dramatów zostały opracowane przez najlepszych nauczycieli i metodyków, dzięki czemu praca z tymi wymagającymi dziełami stanie się łatwa i przyjemna. Wybór dramatów został podyktowany podstawą programową, dlatego dzięki tej pozycji każdy uczeń będzie miał w jednej książce wszystkie wymagane w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej wiadomości. Nie wymagającym polecenia natomiast pozostają same dzieła Szekspira - Romeo i Julia, Hamlet i Makbet - to klasyka, którą każdy powinien poznać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[przekład Józef Paszkowski] Romeo i Julia (fragmenty) Romeo i Julia / William Shakespeare "Romeo i Julia" Williama Szekspira Otello Hamlet Makbet
Autorzy:William Szekspir (1564-1616) William Shakespeare (1564-1616) Józef Paszkowski (1816-1861) Szekspir Danuta Polańczyk
Tłumaczenie:Józef Paszkowski (1816-1861) Maciej Słomczyński (1920-1998) Macieja Słomczyńskiego
Opracowanie:Wojciech Rzehak Janusz Uhma Mirosława Muniak Katarzyna Duda-Kaptur Róża. Jabłkowska (1910-2003) Mirosława Szeptycka Agnieszka Woźny Marzena Chełminiak
Ilustracje:Jacek Siudak Jonasz Porywczy Piotr Olszówka
Redakcja:Józef Paszkowski (1816-1861) Róża. Jabłkowska (1910-2003) Maciej Słomczyński (1920-1998)
Przedmowa:Janusz Uhma Róża. Jabłkowska (1910-2003) Jerzy Polanicki
Wstęp:Janusz Uhma Róża. Jabłkowska (1910-2003)
oraz:Wojciech Rzehak Stanisław Barańczak Wojciech Rzehnak
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (1999-2018) Wydawnictwo Ibis (2008-2013) Wydawnictwo SKRZAT (2010) Literat (2009) Wydawnictwo Siedmioróg (1996-2006) Wydaw. Orkla Press Polska Sp. z o. o (2005) Polskapresse (2005) Wydawnictwo Zielona Sowa (1997-2005) Agencja Wydawnicza AGA-PRESS (2004) SARA (2002) Promocja (2001) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1994-1997) Biblioteka Wysyłkowa (1996) Sternik (1995) Morex (1994-1995) W drodze (1994) Arcanum (1991) Państwowy Instytut Wydawniczy (1962-1991) Anczys i Sp (1948)
Serie wydawnicze:Lektura z opracowaniem Lektury dla Każdego Lektura Lektury Szkolne Lektura (Greg) Biblioteka Szkolna Klasyka Lektury Wszech Czasów Lektury z Opracowaniem -Kama Wydanie z opracowaniem Biblioteczka Opracowań Biblioteka Lektur Lektura dobrze opracowana Seria Kieszonkowa PIW Tragedie Victor Gimnazjalista wydanie z opracowaniem/GREG Lektury Wszech Czasów - Polskapresse Lektury dla Każdego - Siedmioróg z opracowaniem dla uczniów i nauczycieli
ISBN:83-7033-155-6 83-7162-142-6 83-7162-454-9 83-7254-493-X 83-7297-297-4 83-7327-419-7 83-7389-628-7 83-85069-22-4 83-85904-24-7 83-86235-07-1 83-86581-80-8 83-86740-42-6 83-88944-15-0 83-89956-40-3 83-918107-6-3 978-83-61237-84-6 978-83-61482-32-1 978-83-62202-96-6 978-83-7327-028-2 978-83-7327-031-2 978-83-7327-253-8 978-83-7517-287-4 978-83-7517-298-0 978-83-7527-826-2 83-7033-158-6 83-7254-494-X 83-89944-15-0 9783-7738-396-4 978-83-3727-028-2 978-83-7517-289-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne dramat druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza publikacje dydaktyczne reprodukcje szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 160 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo