Przerwij cykl:

poradnik leczenia traumy międzypokoleniowej

Tytuł oryginalny:
Break the cycle
a guide to healing intergenerational trauma,
Autor:
Mariel Buqué
Tłumacz:
Tomasz Wilusz
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (2025)
Prószyński Media
ISBN:
978-83-8391-144-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
rodzina

Książka jest wyczerpującą instrukcją uwalniania się od ciężaru traumy międzypokoleniowej – wszechstronnym wprowadzeniem w tajniki tego procesu. Powstała po to, by pomóc ci wpisać się w dziedzictwo międzypokoleniowe, które w tobie żyje. To ma być poradnik, który nie tylko czytasz, ale i z którego korzystasz na co dzień. Każdy rozdział zawiera zalecane ćwiczenia, pytania do refleksji i propozycje pisania krótkich tekstów, w których przedstawisz i przeanalizujesz swoje uczucia towarzyszące naszej wspólnej pracy nad przerywaniem cykli. Prowadzenie dziennika bardzo w tej pracy pomaga. W książce wielokrotnie używam określenia „twórca życiowego przełomu”. Odnosi się ono do ciebie, czytelniku. Tego, kto postanowił przerwać cykl. Jestem wdzięczna, że tu jesteś, że zdecydowałeś się uzdrowić siebie i przystąpić do tworzenia nowego międzypokoleniowego dziedzictwa. Pragnę, abyś zrzucił z barków wielki ciężar, który nosisz całe życie. Żebyś zrozumiał, że nie musisz dalej dźwigać tego brzemienia, by czuć, że żyjesz; przeciwnie – że to w chwilach odprężenia i spokoju można odetchnąć pełną piersią. Mam nadzieję, że zdołasz przerwać cykl traumy międzypokoleniowej i pozostawisz po sobie spuściznę międzypokoleniowej obfitości. Rozpocznijmy terapię. Z serdecznym pozdrowieniem, dr Mariel Buqué
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo