Pedagogika alternatywna:

dylematy praktyki

Autorzy:
Gabriela Badura-Strzelczyk
Jacek Błeszyński (1944-1992)
Mirosław Brzana
Wiesław Andrzej Ciczkowski (1951-2000) ...
Redakcja:
Krystyna Baranowicz
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2000)
ISBN:
83-88030-92-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: PUBLICZNA BIBLIOTEKA PEDAGOGICZNA W POZNANIU FILIA WOLSZTYN - Katalog księgozbioru - Filia Wolsztyn
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Gabriela Badura-Strzelczyk Jacek Błeszyński (1944-1992) Mirosław Brzana Wiesław Andrzej Ciczkowski (1951-2000) Marta Černetová Halina Cybulska Anna Dąbrowska Hanka Delbani Jolanta Derbich Ewa Filipiak Hartmut M. Griese Thorstein Harbo Paul Helbig Dorota Klus-Stańska Jerzy Królicki Krystyna Kuberska-Gaca Kristian Kunert Peter Löbbecke Ewa Łatacz Daniel Manelski Alicja Mauer Elżbieta Misiorna Aldona Molesztak Jerzy Nowocień Bożena Pawlak Beata Słomska Anna Tokárová Ewa Wetman Wiesława Wołoszyn-Spirka Paweł Zieliński Wiktor Żłobicki
Redakcja:Krystyna Baranowicz
Wydawca:Oficyna Wydawnicza Impuls (2000)
ISBN:83-88030-92-2
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo