Zły meteorolog

Autor:
Rafał Kosik
Ilustracje:
Katarzyna Kołodziej
Wydawca:
Powergraph (2025)
Wydane w seriach:
Mi się podoba
ISBN:
978-83-67845-75-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

Co zrobić, kiedy ciągle pada? Z szaloną Mi nawet nuda deszczowych dni nie jest nudna! Przebojowa sześcioletnia Mi, dziesięcioletni Albert z zespołem Aspergera oraz jedenastoletni Amelia i Kuba ze zdumieniem odkrywają, że pada wyłącznie nad ich blokiem. Sąsiednie luksusowe osiedle, z groźnymi tabliczkami „Obcym wstęp wzbroniony”, może nieprzerwanie cieszyć się bezchmurnym niebem. Czy pogodę można zmienić, czy robią to kosmiczni kosmici i co ma z tym wspólnego Zły Meteorolog? Czy w rozwiązaniu zagadki pomoże Gluj, czyli eksperymentalny biologiczny komputer? A może warto wziąć sprawy w swoje ręce? Solidna porcja wiedzy (m.in. o pogodzie) ukryta w galopującej akcji, ubrana w przezabawne dialogi i powiedzonka niezawodnej Mi, bohaterki serii „Mi się podoba”. A po lekturze chwila refleksji – czy słońce może świecić dla wszystkich, niezależnie od tego gdzie kto mieszka i ile zarabiają jego rodzice? Bo żadne dziecko nigdy nie powinno się czuć obce czy gorsze [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo