Podstawy współczesnej pedagogiki

Autor:
Stefan Kunowski (1909-1977)
Wydawca:
Wydaw. Salezjańskie nakł. Salezjańskiej Inspektorii św. Stanisława Kostki (1981-2011)
Wydane w seriach:
Wychowanie
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
Więcej informacji...

I. WSTĘP DO PEDAGOGIKI JAKO NAUKI 1. Znaczenie współczesne wychowania 2. Pojęcie pedagogiki jako nauki 3. Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk 4. Metody badań pedagogicznych 5. Nauki współpracujące z pedagogiką Wskazówki bibliograficzne do części I II. PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA. WSPÓŁCZESNE SYSTEMY WYCHOWANIA 1. Geneza współczesnych systemów wychowawczych 2. Charakterystyka współczesnych systemów wychowania 3. System chrześcijański wychowania 4. System wychowania liberalnego 5. System socjalistyczny wychowania Wskazówki bibliograficzne do części II III. PEDAGOGIKA TEORETYCZNA. PROCES WYCHOWAWCZEGO ROZWOJU CZŁOWIEKA 1. Pojęcie wychowania 2. Istota wychowania jako wytworu 3. Wychowanie jako rozwój biosu 4. Wychowanie jako wpływ sytuacji społecznych etosu 5. Wychowanie jako urabianie przez działanie agosu Wskazówki bibliograficzne do części III
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Stefan Kunowski (1909-1977)
Wydawca:Wydaw. Salezjańskie nakł. Salezjańskiej Inspektorii św. Stanisława Kostki (1981-2011)
Serie wydawnicze:Wychowanie
ISBN:978-83-85528-61-6 838552861 83-85528-01-X 83-85528-61-10 978-83-85528-61-X
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 49 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo