Leczenie poprzez nerw błędny:

pokonaj lęk, depresję, stres i traumę poprzez regulację układu nerwowego

Tytuł oryginalny:
Healing through the vagus nerve
improve your body's response to anxiety, depression, stress, and trauma through nervous system regulation,
Autor:
Amanda Armstrong
Ilustracje:
Eleanor Hardiman
Tłumacz:
Marcin Masłowski
Przedmowa:
Monique Andrews
Wydawca:
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus sp. k (2025)
ISBN:
978-83-8371-793-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Nerw błędny, to główna „autostrada” układu nerwowego, która biegnie przez całe ciało i wpływa na wszystkie główne układy organizmu. Działanie na ten nerw może pomóc ciału w reagowaniu na stres, depresję, traumę i może stać się kluczem do lepszej jakości życia. Autorka przedstawia różnorodne ćwiczenia i praktyki, które mogą się przyczynić do poprawy funkcjonowania układu nerwowego: techniki oddechowe, w tym oddychanie przeponowe, westchnienie fizjologiczne, oddech „wuuu” i technika Valsalvy. techniki masażu ucha, szyi i brzucha. techniki wykorzystujące wzrok, w tym boczne rozciąganie mięśni oczu, zmiana skupienia wzroku, orientacja, zasłanianie oczu i rozszerzanie pola widzenia. techniki fizyczne, takie jak ekspozycja na zimno, joga i inne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo