Pióro contra flamaster

Autor:
Szarlota Pawel (1950-2018)
Wydawcy:
Wydawnictwo Egmont Polska (2012-2021)
Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1985-1989)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1988)
Wydane w seriach:
Jonka, Jonek i Kleks
Klub Świata Komiksu
ISBN:
83-203-2224-3, 978-83-237-4772-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
Więcej informacji...

"Przygody Jonki, Jonka i Kleksa" to legenda polskiego komiksu dziecięcego. Wesołe, pełne fantazji i groteski historyjki ukazywały się od lat 70. do 90. XX wieku na łamach popularnego pisma "Świat Młodych", a także w wydaniach albumowych. Jonka i Jonek - dwoje nastolatków wychowywanych wśród peerelowskich bloków - dzięki Kleksowi odrywają się od codziennej rutyny i wkraczają do krainy fantazji i marzeń. Przypominamy czytelnikom sympatycznych bohaterów i ich świat, którego granice wyznacza tylko wyobraźnia.[Egmont Polska, 2012]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Szarlota Pawel (1950-2018)
Scenariusz:Szarlota Pawel (1950-2018)
Wydawcy:Wydawnictwo Egmont Polska (2012-2021) Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1985-1989) Krajowa Agencja Wydawnicza (1988)
Serie wydawnicze:Jonka, Jonek i Kleks Klub Świata Komiksu
ISBN:83-203-2224-3 978-83-237-4772-7
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk film i wideo ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna rysunki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 28 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo