Język finansów dla nastolatków

Inne tytuły:
jak zrozumieć pieniądze i rozmawiać o nich swobodnie
Autor:
Paweł Rygielski
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2025)
ISBN:
978-83-01-24104-9
Autotagi:
druk
finanse
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Pieniądze mają swój własny język. Chcesz się go nauczyć? Tak jak uczysz się nowego słownictwa w grach, social mediach czy na lekcjach angielskiego, tak samo możesz opanować język finansów – i to bez nudnych wykresów, skomplikowanych wzorów i niezrozumiałych terminów. Ta książka pomoże Ci rozszyfrować świat pieniędzy, żebyś już nigdy nie czuł się zagubiony, kiedy ktoś mówi o oszczędzaniu, inwestowaniu czy zarabianiu. Dowiesz się, jak sprawić, by Twoje kieszonkowe nie znikało w mgnieniu oka, jak unikać pułapek reklam i dlaczego niektóre „promocje” wcale nie są okazjami. Nauczysz się podejmować mądre decyzje zakupowe, rozszyfrowywać triki marketingowe, unikać finansowych pułapek i znaleźć pierwsze sposoby na zarobienie własnych pieniędzy. Czy wiesz, że możesz inwestować nawet niewielkie kwoty? Albo że oszczędzanie wcale nie oznacza rezygnacji z rzeczy, które lubisz? Czy da się zaoszczędzić na wymarzony gadżet, nie odmawiając sobie przyjemności? A może istnieje sposób, żeby nie wydać całej kasy od razu po jej otrzymaniu? To wszystko da się ogarnąć, a ta książka pokaże Ci, jak to zrobić – krok po kroku, bez trudnych słów i skomplikowanych wykresów. Finanse to język, który warto znać – a teraz możesz nauczyć się go w sposób prosty, zabawny i praktyczny!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo