Magia samoregulacji i podróż do czującego miasteczka:

magiczne sztuczki wspierające samoregulację i integrację sensoryczną

Tytuł oryginalny:
Mindful magician and the trip to Feelings Town: tips and tricks to help the youngest readers regulate their emotions and senses
Autor:
Lauren Brukner
Ilustracje:
Jennifer Jamieson
Tłumacz:
Urszula Ruzik-Kulińska
Wydawca:
Wydawnictwo Levyz (2024)
ISBN:
978-83-66633-54-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Wraz z bohaterem zdobywamy różdżki regulacji emocji za każdą pomoc udzieloną dzieciom w Czującym Miasteczku. W rezultacie Ania zaczyna radzić sobie z wybuchami złości. Rashida znajduje sposób na przytłaczające ją wrażenia sensoryczne. William, który odczuwał niepokój w ciele, znajduje trik na nerwowość. Energiczny Kaleb już się nie przepycha i cierpliwie czeka na swoją kolej. A na koniec Tasha zaczyna dostrzegać sygnały płynące z jej ciała i uczy się na nie reagować. Inna niż wszystkie książka o emocjach, która wspiera dzieci nie tylko w obszarze regulacji emocji, ale też w interocepcji i przetwarzaniu sensorycznym. Książka zdobyła Nagrodę Nautilus 2024 w USA. W Polsce patronuje jej Mamologia. Rekomendacje: Wyjątkowe narzędzie wspierające rozwój emocjonalny dzieci. Książka, której brakowało na rynku – aktywna, przystępna i niezwykle praktyczna. Oparta na podejściu aktywizującym, oferuje coś więcej niż tradycyjne historie – angażuje dziecko w działanie i umożliwia praktyczne ćwiczenie technik samoregulacji, przedstawiając każdą z nich jako magiczną sztuczkę. Polecam ją wszystkim, którzy szukają kreatywnego sposobu na naukę radzenia sobie z emocjami - Aleksandra Belta-Iwacz, mama, psycholożka, terapeutka pedagogiczna, autorka Mamologii. Proste sposoby, dzięki którym dzieci mogą kontrolować swoje reakcje w trudnych chwilach - mój pięcioletni wnuk uwielbia tę książkę - Winnie Dunn, Profesor w Katedrze Edukacji Terapii Zajęciowej na Uniwersytecie Missouri. Ta książka to "mapa", po której dziecko będzie poruszać się nie tylko z ciekawością, ale także uważnością na swoje emocje i odczucia w ciele. Wspaniale opisano i przepięknie zobrazowano 5 prostych technik. Opowieść bliska dziecku, która jednocześnie pokazuje mu, że gdy nauczy się samoregulacji, wydarzy się tytułowa "magia"! - Daria Wellman, pedagożka specjalny, terapeutka pedagogiczna.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo