Serce dzwonu

Autor:
Marlena Semczyszyn
Wydawca:
Wydawnictwa Videograf (2025)
ISBN:
978-83-8293-240-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Zuzanna jest trzydziestokilkuletnią księgową. Zaangażowana w pracę w firmie ojca i czas spędzany z rodzicami, odsuwa od siebie myśli o swojej tuszy. Czasami ma wrażenie, że to właśnie jej puszystość przyczynia się do braku partnera, nie jest jednak typem pesymistki, a wrodzone poczucie humoru pozwala jej widzieć własną sytuację w kolorowych barwach. Pewnego dnia do jej biura przybywa przystojny mecenas Skrzydło z informacją o niezwykłej prośbie dalekiego wuja Zuzy, Tomasza. Mężczyzna mieszka w Stanach i na starość postanawia odkryć, dlaczego jego cztery siostry nie utrzymują ze sobą kontaktu. Obmyśla więc plan, w którym to Zuzanna ma odegrać główną rolę. Za namową rodziców kobieta zgadza się na uczestnictwo w tej szalonej misji i rusza w drogę, a dokładnie w cztery zakątki Polski. Najpierw jednak odwiedza należący do rodziny wuja Dwór pod Kasztanami, by tam spróbować znaleźć odpowiedzi na mnożące się pytania. Dlaczego przepiękny, ozdobiony wyjątkowymi sentencjami dzwon zamilkł w dniu zniknięcia poprzedniego właściciela tych włości? Co tak bardzo poróżniło siostry Tomasza, że postanowiły całkowicie zerwać ze sobą relacje? Jakie tajemnice kryją się w zakurzonych zakamarkach pamięci?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo