Totalny chaos

Tytuł oryginalny:
Voll das Chaos!
Autor:
Margit Auer
Tłumacz:
Agata Janiszewska
Lektor:
Maria Seweryn
Ilustracje:
Nina Dulleck
Wydawcy:
Wydawnictwo Debit (2025)
Wydawnictwo Sonia Draga
Wydane w seriach:
Szkoła magicznych zwierząt
Audiobook
Audiobook - Wydawnictwo Debit
Schule der magischen Tiere
ISBN:
978-83-8057-861-6, 978-83-8057-870-8
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
CD
MP3
powieści
proza

AUDIOBOOK. Książka mówiona w formacie MP3. Dwunasta część cyklu. Czy sklep z magicznymi zwierzętami znalazł się w niebezpieczeństwie? Jego właściciel, pan Morrison, otrzymuje tajemnicze zaproszenie, a zaraz potem pakuje manatki i wyjeżdża. Towarzyszą mu sroka Pinkie i panna Cornfield. Nie wiedzą jednak, że w autobusie ukryło się również kilkoro dzieci i ich magiczne zwierzęta. Chaos, który pod nieobecność pana Morrisona ogarnia sklep, daje się we znaki nie tylko niedźwiedziowi Murphy'emu. Dzieci i ich magiczne zwierzęta pomagają, jak tylko potrafią. Dokonują przy tym zdumiewającego odkrycia: magiczny świat najwyraźniej sięga znacznie dalej, niż potrafiły to sobie dotąd wyobrazić. Poprzednia część nosi tytuł „Obóz przetrwania".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo