Dexter Procter:

10-letni doktor

Tytuł oryginalny:
Dexter Procter
the 10 year-old doctor,
Inne tytuły:
Dziesięcioletni doktor
Autor:
Adam Kay
Ilustracje:
Henry Paker
Tłumacz:
Dorota Konowrocka-Sawa
Wydawca:
Insignis Media (2024)
ISBN:
978-83-68053-75-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Od najmłodszych lat było wiadomo, że Dexter Procter jest inny niż wszyscy. Jego historia zaczyna się w momencie, gdy jako noworodek zaskoczył rodziców, wypowiadając swoje pierwsze słowa zaledwie cztery sekundy po narodzinach. Nie jest to jednak zwykła opowieść, a pełna humoru i nieprzewidywalności relacja o najmłodszym doktorze na świecie. Dexter Procter. 10-letni doktor - niezwykła historia. W wieku trzech lat, Dexter zdążył już zdobyć 87 matur na poziomie rozszerzonym, które obejmowały przedmioty od języka afrikaans po zoologię. Jego pasja do nauki i determinacja w dążeniu do celu są inspirujące. W wieku dziesięciu lat, pełen zapału, rozpoczął pracę jako pediatra w szpitalu Lilydale. To nie jest jednak tylko historia o niezwykłych osiągnięciach młodego geniusza. Dexter, pomimo swojej fenomenalnej inteligencji, zmaga się z problemami adaptacyjnymi w otaczającym go świecie. Jego kochająca, choć czasem irytująca rodzina, oraz dwójka przyjaciół - Rupi i Otton - stanowią jego wsparcie, ale także wyzwanie. Zabawne sytuacje i zaskakujące incydenty, takie jak epidemia biegunki w szkole, dodają pikanterii jego codziennemu życiu. Dexter musi stawić czoła nie tylko szkolnym problemom, ale także swojemu śmiertelnemu wrogowi, doktorowi Drakowi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo