Dexter Procter:

10-letni doktor

Tytuł oryginalny:
Dexter Procter
the 10 year-old doctor
Autor:
Adam Kay
Ilustracje:
Henry Paker
Tłumacz:
Dorota Konowrocka-Sawa
Wydawca:
Insignis Media (2024)
ISBN:
978-83-68053-75-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny

Pierwsza książka w przezabawnej serii o tajemnicach medycznych. Poznajcie jedynego doktora na świecie, który musi być w łóżku przed ósmą wieczorem! (tak naprawdę to w weekendy mogę chodzić spać nawet o wpół do dziewiątej – Dexter). Już od chwili narodzin było jasne, że Dexter jest inny. Zaczął mówić po czterech sekundach od przyjścia na świat. W wieku pięciu lat miał zdane osiemdziesiąt cztery egzaminy maturalne. A teraz, jako dziesięciolatek, został lekarzem (to jego pierwsza praca). Pomimo kochającej (ALE LEKKO WKURZAJĄCEJ – DEXTER) rodziny i najlepszych przyjaciół – Rupi i Otta – Dexterowi zawsze trudno było wpasować się w społeczeństwo. W nowej pracy wcale nie ma łatwiej – dorośli nigdy go nie doceniają, a jego zazdrosny kolega, doktor Drake (nieprzyjemny, nieudolny typ, który w dodatku okropnie pachnie – Dexter), robi wszystko, żeby Dextera zwolniono. Tymczasem w szkole, do której chodził Dexter, pojawia się poważny problem: wszyscy nauczyciele zapadają na przeraźliwą odmianę biegunki (serio, naprawdę przeraźliwą. gdybym ją tu szczegółowo opisał, pewnie nie chcielibyście czytać tej książki – Dexter). Czy Dexter zdoła utrzymać pracę i uratować szkołę? Czy uda mu się odnaleźć swoje miejsce na ziemi? (Ale po co pytać o to czytelników? przecież nie czytali jeszcze książki – Dexter). [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo