Misja ucznia

Tytuł oryginalny:
Apprentice's quest
Autor:
Erin Hunter
Tłumacz:
Katarzyna Krawczyk
Wydawca:
Wydawnictwo Nowa Baśń (2024)
Wydane w seriach:
Wojownicy
mroczna wizja
ISBN:
978-83-8203-370-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Przyjmijcie to, co znajdziecie w mroku, bo tylko on może oczyścić niebo Wreszcie zapanowała zgoda wśród czterech klanów. W tych pozornie spokojnych czasach na świat przychodzą Olszynek i Iskierka, wnuki legendarnego Ognistej Gwiazdy. Nawiedzany przez sny o nieznanych terytoriach i postaciach kocurek rozpoczyna szkolenie u medyków Klanu Pioruna. Coraz wyraźniejsze wizje budzą w nim niepokój, a ich przekaz jest jasny: zapomniany klan wojowników jest w niebezpieczeństwie, a jego upadek oznacza katastrofę dla pozostałych. W towarzystwie siostry, dwóch młodych wojowników oraz partnerki Ognistej Gwiazdy wyrusza w daleką podróż, by odnaleźć wskazówkę, którą skrywa przepowiedziany mrok. Nieświadomy, że ktoś podąża jego tropem...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo