Terapia zajęciowa w geriatrii

Autorzy:
Edyta Janus
Aneta Bac
Aleksandra Kulis
Agnieszka Smrokowska-Reichmann
Redakcja:
Monika Ślusarska
Wydawca:
Wydawnictwo Lekarskie PZWL (2024)
ISBN:
978-83-01-23886-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
skrypty
szkoły wyższe
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

W II edycji podręcznika, tak jak poprzednio, przedstawiono proces starzenia się w odniesieniu do sfery psychologicznej i społecznej, wyjaśniono specyfikę nowoczesnej terapii zajęciowej oraz pokazano możliwości jej stosowania w pracy z osobami starszymi. Książka ma także wymiar praktyczny. Uwzględnia kliniczne aspekty terapii zajęciowej w geriatrii, wskazuje narzędzia oceny stanu pacjenta geriatrycznego i zawiera przykłady metod pracy z seniorami zarówno sprawnymi poznawczo, jak i mającymi ograniczenia w tym zakresie. Prezentuje również konkretne strategie i rozwiązania, które można zastosować w pracy z osobami starszymi w różnych stadiach demencji. Nowe wydanie rozszerzono o charakterystykę wybranych chorób otępiennych oraz metody pracy z seniorami w postępującej demencji, tj. zajęcia oparte na koncepcji Marii Montessori i zajęcia grupowe realizowane zgodnie z założeniami metody TimeSlips?. Podręcznik adresowany jest do studentów kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również pomocny psychologom, pedagogom i asystentom osób niepełnosprawnych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo