Pierwsza pomoc

Inne tytuły:
jak postępować w nagłych wypadkach
jak postępować w nagłych przypadkach
Autor:
Adam Bernert
Wydawcy:
Centrum Rozwoju Edukacji EDICON (2024)
Wydawnictwo Forum (2022)
Wyższa Szkoła Planowania Strategicznego
ISBN:
978-83-954880-7-8
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
podręczniki
poradniki
publikacje fachowe
publikacje popularnonaukowe

Praktyczne, napisane przystępnym językiem kompendium, z którego czytelnik dowie się, jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy, gdy zagrożone jest czyjeś zdrowie lub życie. Autor, doświadczony ratownik medyczny, omawia najczęstsze sytuacje wymagające natychmiastowej interwencji, kładąc nacisk na przedstawione krok po kroku bezpośrednie czynności ratunkowe. W książce zaprezentowane zostały sposoby oceny stanu poszkodowanych, podstawowe zabiegi resuscytacyjne u osób dorosłych i dzieci (algorytmy BLS i PBLS) oraz kompletne i jasne procedury postępowania w takich nagłych wypadkach, jak: omdlenie, zatrucie, zadławienie, krwotok, złamanie, oparzenie, udar czy zawał. Niezbędne informacje teoretyczne, w tym listy możliwych przyczyn i objawów ułatwiające rozpoznanie zagrożenia zdrowotnego, składają się na medyczną podbudowę publikacji. Wykład, zawierający łącznie 50 algorytmów postępowania ratunkowego zgodnych z aktualnymi wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji, uzupełniają starannie dobrane ilustracje (w tym infografiki) oraz ciekawostki. Zamieszczone na końcu rozdziałów pytania podsumowujące pozwolą na bieżąco utrwalić zdobytą wiedzę. W ręce czytelników trafia pozycja obowiązkowa w każdej domowej biblioteczce. Może też stanowić cenne wsparcie w procesie nauczania pierwszej pomocy na poziomie szkół ponadpodstawowych. O autorze: Adam Bernert – doktor nauk społecznych, pedagog i psycholog, ratownik medyczny z kilkunastoletnim doświadczeniem (Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach), instruktor Polskiego Towarzystwa Medycyny Ratunkowej z zakresu BLS + AED. Wykładowca akademicki na kierunkach medycznych, pedagogicznych i psychologicznych, związany zawodowo z Wyższą Szkołą Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej. Swoje zainteresowania naukowe skupia wokół pedagogiki zdrowia (uwarunkowania zdrowia i choroby osób pozbawionych wolności wraz z aspektami psychologii zdrowia i psychotraumatologii), pedagogiki resocjalizacyjnej oraz kryminologii (determinanty przestępczości).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo