Technopaideia:

zaawansowane technologie w edukacji humanistycznej

Redakcja:
Joanna Hobot
Sebastian Borowicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2024)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Wydane w seriach:
Narracje w Edukacji
ISBN:
978-83-233-5384-3
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
wychowanie
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

"Technopaideia. Zaawansowane technologie w edukacji humanistycznej" podejmuje problematykę technologizacji kształcenia humanistycznego, eksponując łączenie teorii z praktyką oraz zwracając uwagę na doskonalenie nowych kompetencji związanych z technologicznymi wyzwaniami współczesnego świata i szeroko pojętą transformacją w procesie percepcji rzeczywistości. Książka ta wpisuje się też znakomicie w dyskusję na temat nowego, performatywnego typu kształcenia, które zakłada laboratoryjność, kreatywność, innowacyjność, zaangażowanie oraz poznawanie świata przez działanie na obiektach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo