Komunikacja, emocje, relacje

Inne tytuły:
karty pracy wspomagające rozwój umiejętności społecznych
dla dzieci w wieku 7-14 lat
Autor:
Anna Jarosz-Bilińska
Ilustracje:
Elżbieta Moyski
Wydawca:
Wydawnictwo WiR (2020)
ISBN:
978-83-66422-90-2
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Prezentowany zestaw kart pracy podejmuje tematykę komunikacji, emocji i relacji, wspomagając w praktyczny sposób rozwój umiejętności społecznych. Jest przeznaczony dla dzieci w wieku 7-14 lat, zwłaszcza z niepełnosprawnością intelektualną. Ćwiczenia "Komunikacja, emocje, relacje" sprawdzą się podczas zajęć terapeutycznych, również grupowych. Będą odpowiednie zwłaszcza do Treningu Umiejętności Społecznych. Zróżnicowany poziom trudności umożliwia dopasowanie zadania do potrzeb dziecka, a karty zostały zaprojektowane, żeby prezentować polecenia w przejrzysty sposób oraz dodatkowo pobudzać ciekawość. Wykorzystane tutaj ćwiczenia mają cechy terapeutyczne i profilaktyczne. Składają się z trzech wyraźnie oddzielonych części. Pierwsza dotyczy emocji oraz świadomości. Pomaga dzieciom w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć, również u innych osób. Umożliwia znalezienie swoich mocnych oraz słabych stron, a także dobre poznanie siebie. Druga część wyjaśnia zasady prowadzenia prawidłowej komunikacji i uczy zadawania pytań, tworzenia komunikatów oraz wyrażania myśli. Natomiast trzecia część zestawu dotyczy różnych relacji oraz sytuacji społecznych. Pomaga w interpretowaniu ich, rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe i przybliża teorię umysłu. Ponadto ułatwia rozmawianie o relacjach z najbliższymi osobami. Dzięki praktycznemu zbiorowi ćwiczeń "Komunikacja, emocje, relacje" możesz rozwijać umiejętności dziecka nie tylko podczas zajęć terapeutycznych, ale także w domu. Z pewnością będą pomocne podczas uczenia dzieci zrozumienia potrzeb innych ludzi, a także ustanawiania granic oraz wyrażania własnego zdania na różne tematy. Ćwicząc te umiejętności, dziecko ma szansę dobrze zrozumieć siebie i swoje otoczenie, co jest bardzo pomocne w radzeniu sobie z uczuciami oraz w poszanowaniu emocji innych osób.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo