Kosmos i Kajo:

Kajo i Joka w poszukiwaniu uważności

Autorzy:
Jowita Wowczak
Katarzyna Kowalska-Bębas
Ilustracje:
Dorina Auksztulewicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Mamania (2024)
Grupa Wydawnicza Relacja
ISBN:
978-83-68021-90-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań

„Kajo i Joka w poszukiwaniu uważności” to książka dla dzieci i wszystkich dorosłych, którzy im towarzyszą - w domu, w szkole i w przedszkolu. Składa się z części dla dziecka i z części dla dorosłego. Każdy rozdział zawiera opowiadanie oraz zabawy i ćwiczenia pomagające w nauce samoregulacji, redukcji stresu, budujące odporność psychiczną i wzmacniające relacje z otoczeniem. Ciekawskie rodzeństwo podróżuje po kosmosie, poznając świat i siebie samych. W Centrum Badań Kosmicznych trenują m.in. rozpoznawanie oznak stresu i lęku, uczą się wychwytywania sygnałów ciała wywołanych przez napotkane trudności. Odwiedzają Planetę Wielkiego Wybuchu, Planetę Uważności i Planetę Mocy, a mieszkańcy każdej z nich pomagają im odkryć kolejne prawdy o sobie. Emocjonujące przygody Kajo i Joki pozwalają rodzicom pomóc dzieciom koić trudne emocje, radzić sobie z codziennym stresem i z uważnością podchodzić do rzeczywistości. Jowita Wowczak - nauczycielka uważności i medytacji, trenerka i konsultantka ds. redukcji stresu, trenerka. Prowadzi konsultacje indywidualne i warsztaty o uważności i zarządzaniu stresem. Jest współtwórczynią programu Kosmos i Kajo i autorką programu Moc Ciszy, wspierającego osoby dorosłe w budowaniu równowagi wewnętrznej, by mogli tworzyć rodziny i środowiska oparte na bezpieczeństwie i życzliwości. Autorka kart uważności dla dzieci i książek o tematyce uważności, m.in. „Uważności w edukacji”. W swojej pracy zawodowej pasjonuje się rolą perspektywy i jej wpływu na zdrowie i poczucie szczęścia w życiu. Działa na rzecz praw dzieci w polskiej szkole. Katarzyna Kowalska-Bębas - nauczycielka jogi i uważności, certyfikowana trenerka Family Lab. Współtwórczyni programu Kosmos i Kajo oraz współautorka serii książek „Rozmowy o wychowaniu w szacunku” i „Kosmos i Kajo”. Prowadzi szkolenia, warsztaty i seminaria dla nauczycieli, dzieci i rodziców. Uczy jogi i uważności podopiecznych licznych wrocławskich przedszkoli. Mama Alka i Zosi. Pasjonatka rodzinnych podróży. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo