Nauczyciel w kryzysie:

stres i wypalenie zawodowe u nauczycieli w pandemii COVID-19

Autorzy:
Malwina Dankiewicz-Berger
Paulina Cempel
Jakub Wasiewicz
Wydawca:
WN UKEN (2024)
Wydane w seriach:
Prace Monograficzne
Prace Monograficzne - Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
ISBN:
978-83-68020-68-7, 978-83-68020-69-4
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie - Katalog PBP w Lesznie filia Kościan

Książka stanowi intrtesujące studium teoretyczno-empiryczne dotyczące jednej z najbardziej aktualnych problematyk we współczesnej edukacji szkolnej.Mianowicie chodzi o wgląd w sytuację nauczycielek i nauczycieli w kryzysie doświadczanym w czasie pandemii COVID-19 i związanym z nim wypaleniem zawodowym Intencjom autorów i zarazem motywacją do podjęcia problematyki była próba zrozumienia środowiska nauczycielskiego w obliczu kryzysu, który w tym zawodzie przyjął specyficzne oblicze. Zawód nauczyciela bowiem, po ogłoszeniu światowej pandemii SARS-CoV-2 oraz w Polsce lockdownu, niemal z dnia na dzień, a dosłownie z nocy na dzień, za sprawą nie zapisów leglislacyjnych, rozporządzeń i formalnych uzasadnień przygotowywanych miesiącami, lecz przez przez małego , śmiertelnie groźnego wirusa zmuszony został do rewolucyjnego wręcz przewrotu statusowego i metodycznego. Zamknięcie szkół wymusiła bez żadnego przygotowania praktycznie przez jedną noc zmianę podejścia do procesu edukacji, do szeroko pojętego nauczania - przekazywania wiedzy i wychowania, do uczniów, do rodziców, w końcu do siebie i swojego statusu. To nie mogło nie pozostawić śladów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo