Warren Buffett:

inwestor i przedsiębiorca

Tytuł oryginalny:
Warren Buffett
investor and entrepreneur,
Autor:
Todd A. Finkle
Tłumacz:
Bartosz Sałbut
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2024)
IBUK Libra (2024)
ISBN:
978-83-01-23675-5, 978-83-01-23788-2
Autotagi:
biografie
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
3.0

Warren Buffett jest jednym z najbardziej utalentowanych inwestorów wszech czasów. Dyrektor generalny i prezes Berkshire Hathaway zyskał podziw nie tylko ze względu na swoje osiągnięcia finansowe, ale także filozofię, która za nimi stoi. Todd A. Finkle przedstawia nowe spojrzenie na karierę Buffetta, przede wszystkim przez pryzmat przedsiębiorczości. Książka ta pokazuje, że chociaż Buffett jest postrzegany przede wszystkim jako inwestor, jednym z sekretów jego sukcesów jest umiejętne bycie przedsiębiorcą. Finkle - przyjaciel rodziny Buffetta - dzieli się swoim spojrzeniem na wczesne lata życia i przedsięwzięcia biznesowe Buffetta. Rozważa jego metodologię inwestycyjną, strategię zarządzania i osobistą filozofię budowania satysfakcjonującego życia w zakresie przedsiębiorczości. Wyciąga kluczowe wnioski zarówno z sukcesów Buffetta, jak i jego błędów. Niepowodzenia wykorzystuje do zbadania, w jaki sposób uprzedzenia behawioralne mogą wpływać na inwestorów i przedsiębiorców, i jak je przezwyciężyć. Buffett dorastał w czasach wielkiego kryzysu i został później jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Wielu nazywa go najbardziej pomysłowym inwestorem wszech czasów. W tej książce zastanawiam, w jaki sposób Buffett zapracował sobie na to miano oraz w jaki sposób możemy wykorzystać jego tajniki sukcesu w naszym życiu. (…) Analizuję postawy i zachowania, które pozwoliły Warrenowi Buffettowi odnieść tak wielki sukces. (…) Ta książka to zbiór informacjina temat życia Buffetta i jego filozofii inwestowania. Znajdziesz tutaj wywiady z wieloma osobami, wypowiedzi samego Buffetta, fragmenty listów do akcjonariuszy, cytaty z książek oraz moje własne interpretacje zdarzeń. (…) Sześciokrotnie zabierałem moich studentów na spotkania z Buffettem. Po powrocie na uczelnię pytałem ich, co jest ich zdaniem najważniejszą lekcją otrzymaną od Buffetta. Ku mojemu zaskoczeniu studenci za każdym razem mówili o wyznawanych przez niego wartościach, a nie o jego sukcesach czy inwestycjach. Ze Wstępu
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Spodziewałem się czegoś lepszego.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo