Instrumentalistka

Tytuł oryginalny:
Instrumentalist
Autor:
Harriet Constable
Tłumacz:
Beata Hrycak-Domke
Wydawcy:
Książnica (2024)
Publicat S. A (2024)
Publicat
ISBN:
978-83-271-6734-7, 978-83-271-6735-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

W XVIII-wiecznej Wenecji niechciane dzieci prostytutek topiono w kanałach albo podrzucano do otworu w murze sierocińca Ospedale della Pietà. Takim noworodkiem była Anna Maria. Dziewczynka dorastała za murami Piety jako jedna z trzystu sierot, lecz zawsze czuła, że się od nich różni. Zanurzona w barwnym świecie dźwięków, utalentowana, uparta i bezkompromisowa postawiła sobie za cel zostanie najwybitniejszą skrzypaczką i kompozytorką Wenecji. Wierzyła, że pomoże jej w tym genialny nauczyciel, maestro Antonio Vivaldi. Z biegiem lat sława Anny Marii rosła, przyćmiewając nawet talent jej mentora. A to wzbudziło jego niepokój i zawiść…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo