Leonardo, Frida i przyjaciele:

800 lat malarstwa - 100 artystów

Tytuł oryginalny:
Léonard, Frida & les autres
huit siècles de peinture racontés en cent artistes,
Inne tytuły:
Osiemset lat malarstwa - stu artystów
Autor:
Camille Jouneaux
Tłumacz:
Eliza Kasprzak-Kozikowska
Wydawcy:
Znak Koncept (2024)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:
978-83-240-9442-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...
5.0

Osiem wieków malarstwa, stu artystów, wybitne dzieła Przystępnie i zabawnie przedstawiona historia malarstwa. Chronologiczna prezentacja artystów, najważniejsze nurty, szkoły, style. Rozwiązanie zagadek symboli ukrytych na obrazach, tajemnice kulis muzeów, wiedza niezbędna dla każdego miłośnika sztuki. Precyzyjna analiza obrazów. Camille Jouneaux jest niezależną pisarką i felietonistką zajmującą się kulturą. Współpracuje z wiodącymi instytucjami, aby uczynić sztukę bardziej dostępną i zachęcić do odwiedzania muzeów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Osiemset lat malarstwa - stu artystów huit siècles de peinture racontés en cent artistes,
Autor:Camille Jouneaux
Tłumacz:Eliza Kasprzak-Kozikowska
Wydawcy:Znak Koncept (2024) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:978-83-240-9442-4
Autotagi:druk ikonografia książki literatura literatura stosowana publikacje informacyjne publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo