Ed Gein

Autorzy:
Max Czornyj
Maksymilian Czornyj
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Filia sp. z o. o (2024)
Wydane w seriach:
Filia na Faktach
ISBN:
978-83-8357-772-2, 978-83-8357-876-7
987-83-8357-772-2
Autotagi:
biografie
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
rodzina
4.0 (3 głosy)

PRAWDA JEST BARDZIEJ PRZERAŻAJĄCA OD NAJMAKABRYCZNIEJSZEJ FIKCJI Pierwowzór Leatherface'a z "Teksańskiej masakry piłą mechaniczną" i Buffalo Billa z "Milczenia owiec". Jego prawdziwa historia to gotowy materiał na najmroczniejszy horror. Koszmarne znaleziska w domu Geina przyprawiają o mdłości. Meble obite ludzką skórą, zastawa stołowa wykonana z męskich kości, zasuszone kobiece głowy... A to dopiero początek. Tak jak jedynie początkiem był strój starannie uszyty z fragmentów zwłok. Ta książka wstrząśnie wami do głębi. Nie będziecie chcieli uwierzyć, do czego zdolny jest człowiek, ale to wydarzyło się naprawdę. Co sprawiło, że religijny chłopiec stał się seryjnym mordercą? Dlaczego skromny samotnik zaczął dekorować swój dom ludzkimi szczątkami? Niemożliwe jest usprawiedliwić Geina, ale ta pozycja sprawi, że zrozumiecie jego szaleństwo. Choć czy to w ogóle możliwe?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Ed Gein" to mocna, okrutna, przerażająca, szokująca, makabryczna i obrzydliwie wciągająca historia. Aż trudno uwierzyć, że wydarzyła się naprawdę. Autor małymi krokami przedstawia życie Eda Geina, jego rodziców oraz brata. Pokazuje jak traumy z dzieciństwa mają wpływ na dorosłe życie. Historia przedstawiona została w narracji pier­wszo­osob­owej­, co sprawia, że czytelnik ma szansę na bezpośrednie wejście w umysł mordercy i poznać jego myśli i emocje. Mimo ciężkiej tematyki książkę czyta się błyskawicznie. Autor znów wykonał kawał dobrej roboty. Polecam.☺️
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo