Grzechy sąsiadów

Tytuł oryginalny:
Nieuwe buren
Autorzy:
Saskia Noort
Bożena Czarnecka
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2024)
ISBN:
978-83-240-9209-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - Katalog księgozbioru
2.0

KRÓLOWA HOLENDERSKIEGO THRILLERA ODWAŻNA, PRZEŁAMUJĄCA EROTYCZNE TABU, PEŁNA SUSPENSU OPOWIEŚĆ SERIAL W GWIAZDORSKIEJ OBSADZIE W REŻYSERII BORYSA LANKOSZA TEJ JESIENI W TELEWIZJI POLSAT, A WSZYSTKIE ODCINKI DOSTĘPNE SĄ NA PLATFORMIE POLSATBOXGO.PL Czy znasz swoje granice? Czy odważysz się je przekroczyć? Eva i Peter wprowadzają się do willi na zamkniętym osiedlu. Piękny nowy dom miał być bezpieczną przystanią, ale z dnia na dzień ich poukładany świat legł w gruzach. Właśnie przeżyli największą stratę, jaka może dotknąć rodziców. Choć Eva nie potrafi już dostrzec sensu w życiu, zmusza się, by przetrwać kolejne dni. Kiedy wraz z Peterem idzie na sąsiedzką imprezę, nie wie, że to początek czegoś, na co nie jest gotowa. Nowo poznana para sąsiadów wydaje się intrygująca i inna niż wszyscy, których dotąd poznali. Dwa małżeństwa zaczynają nawiązywać coraz bardziej ryzykowną relację. Ale przecież nie mają nic do stracenia… Czy w dusznej atmosferze zamkniętej społeczności uda się zachować choć jeden sekret? Saskia Noort (ur. 1967) jest holenderską królową thrillerów. Jej powieści ukazały się w piętnastu krajach i osiągnęły nakład blisko 2,5 miliona egzemplarzy. Doczekały się też adaptacji filmowych i teatralnych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Grzechy sąsiadów" to dobra powieść pełna obsesji, urojeń, pragnień, dusznej atmosfery, zamkniętej społeczności, sekretów, kłamstw, niedopowiedzeń, dylematów moralnych i z dużą dawką erotyzmu. Narracja przedstawiona jest z perspektywy dwóch bohaterów - Evy i Petera. Historia zaczyna się krwawo i dramatycznie, więc od początku wiemy, że coś się stało, tylko chcemy wiedzieć co się stało i jak do tego doszło. Więc zakończenie aż tak nie było zaskakujące. Po przeczytaniu lektury mam bardzo mieszane odczucia. Były momenty gdzie czytałam z zaciekawieniem, ale były też momenty, które mnie nużyły. Książka do przeczytania i zapomnienia. Jest dobra, szybko się czyta, ale jako tako wrażenia na mnie nie zrobiła. A czy wam przypadnie do gustu, to już musicie przeczytać i ocenić sami.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo