Psychoterapia psychodynamiczna:

teoria, praktyka, neuronauka

Autor:
Marta Dębowska
Redakcja:
Tytus Koweszko
Jacek Gierus
Wydawca:
Edra Urban Partner (2024)
ISBN:
978-83-68090-45-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Psychoterapia psychodynamiczna to jeden z wiodących kierunków współczesnej psychoterapii. W swoich założeniach opiera się na koncepcjach psychoanalitycznych, które z biegiem czasu ewoluowały ku integracji ze współczesnymi osiągnięciami naukowymi. Niniejszy podręcznik w syntetyczny sposób przybliża teoretyczne podstawy podejścia psychodynamicznego, uzupełniając je przykładami z praktyki klinicznej, a także wprowadzając konteksty związane z odkryciami neuronauki. Adepci psychoterapii sięgają zazwyczaj po podręczniki pomagające w tworzeniu psychodynamicznej konceptualizacji problemów psychologicznych leczonych pacjentów. Bardziej doświadczeni terapeuci korzystają z literatury by uporządkować myśli bądź określić kierunek postępowania leczniczego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo