Słowa mogą ranić

Autor:
Anna Jankowska
Ilustracje:
Natalia Berlik
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2024-2025)
Wydane w seriach:
Porozmawiaj ze Mną
ISBN:
978-83-8299-761-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poradniki
proza
rodzina
zbiory opowiadań
5.0

Książka skierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, którym zdarza się powiedzieć coś w złości, wyzywać, szantażować, rozkazywać. Sytuacje te mogą mieć miejsce zarówno w domu, jak i w przedszkolu, czy na placu zabaw. Publikacja zawiera instruktażowe porady – dla dzieci i rodziców – jak radzić sobie z agresją słowną w konkretnych sytuacjach. Napisana jest prostym i czytelnym językiem. „Słowa mogą ranić” to kolejny, „po Bicie STOP!”, tytuł, który ukazał się w ramach serii „Porozmawiaj ze mną” autorstwa Anny Jankowskiej, znanej między innymi z internetowej grupy FB Aktywne czytanie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna seria książek dla dzieci. W pokazano na licznych przykładach jak słowa mogą sprawić przykrość i jak się przed tym ustrzec.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo