Doskonały rodzic nie istnieje:

mapa świadomego rodzicielstwa

Tytuł oryginalny:
Parenting map
step-by-step solutions to consciously create the ultimate parent-child relationship,
Autor:
Deena Shefali-Patel
Tłumacz:
Agnieszka Wyszogrodzka-Gaik
Wydawcy:
Grupa Wydawnictwo Kobiece (2024)
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus
ISBN:
978-83-8371-321-2
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury - Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Gorzowie Śląskim - Katalog księgozbioru

Każdy rodzic jest w stanie wychować szczęśliwe, zdrowe i silne emocjonalnie dziecko. Mimo to zbyt wielu z nas boryka się z trudnościami w tej podróży. Z każdej strony otaczają nas głosy mówiące, co powinniśmy robić, a czego unikać. Stale pojawiają się nowe problemy i wyzwania, na które nie zawsze czujemy się przygotowani. Rodzi się coraz więcej pytań, jak być wspierającym rodzicem. W książce „Doskonały rodzic nie istnieje. Mapa świadomego rodzicielstwa” odpowiedzi udziela Doktor Shefali, psycholożka, ekspertka w dziedzinie dynamiki rodziny i rozwoju osobistego, która od dwudziestu pięciu lat pomaga rodzicom. W swojej książce rzuca wyzwanie tradycyjnym koncepcjom rodzicielstwa i zachęca rodziców do przyjęcia bardziej uważnego podejścia do wychowywania opartego o jej nowatorską metodę - świadome rodzicielstwo. Cała presja, którą odczuwają rodzice wywodzi się z toksycznego fundamentalnego systemu przekonań - wiary, że dobre rodzicielstwo polega na wychowaniu dziecka-supergwiazdy. Wierzymy, że naprawianie dzieci jest naszym świętym obowiązkiem. Świadome rodzicielstwo, o którym pisze autorka jest pierwszym modelem odsłaniającym toksyczność takiego przesłania. Podejście to uznaje, że stary model, z nierealistycznym i toksycznym naciskiem na doskonałość, skazuje rodzica i dziecko na porażkę. Co zatem mamy robić? Zdaniem autorki warto zestroić się z naturą dziecka - bez oceniania, porównywania i zawstydzania. Świadome rodzicielstwo pozwoli ci odpowiedzieć na fundamentalne pytania: Kim naprawdę jest moje dziecko? Czy potrafię zrozumieć, kim jest moje dziecko, powstrzymując się od oceny? Czy potrafię dostosować swoje oczekiwania do tego, kim moje dziecko jest rzeczywiście, a nie do tego, kim chciałabym, żeby było? Czy potrafię znaleźć mocne strony w naturze mojego dziecka i cieszyć się nimi? Potwierdzenie oznacza, że pozwalasz życiu i dzieciom płynąć, zamiast egzystować w ciągłym poczuciu konieczności dostosowywania, kierowania, naprawiania i kontrolowania wszystkiego. Jest to podejście w duchu: „Poczekajmy i zobaczmy, co z tego wyniknie”, a nie: „To się źle skończy. Muszę się tym zająć” [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo