Jak przeprowadzić dzieci i siebie przez proces rozstania

Tytuł oryginalny:
Separada
Autorzy:
Rocío López de la Chica
Miguel Ángel Corrales
Tłumacz:
Joanna Kuhn
Wydawca:
Muza (2024)
ISBN:
978-83-287-3197-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Ta książka pozwala świadomie przejść przez proces rozstania, jednocześnie dbając o swoje dzieci i wspierając je emocjonalnie. Czasami wydaje się, że rozstanie rodziców to dla dzieci koniec świata, głęboka rana, trauma. Autorzy tej książki – psychoterapeuci mają świadomość, jak bardzo szkodliwe dla zdrowia psychicznego jest tkwienie w niedobrym związku i normalizowanie toksycznych relacji. I jak szkodliwe jest przekazywanie takich złych wzorców dzieciom. Sami, świadomie przeszli przez proces rozstania, a następnie wspólnie stworzyli nową rodzinę. Dobrze wiedzą, że mierzenie się z taką zmianą może być bardzo trudne i bolesne. W swoim poradniku empatycznie wspierają i radzą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo