Wszy:

rodzinne przeprowadzki z głowy na głowę

Autor:
Mathilde Delattre-Josse
Tłumacz:
Piotr Januszewicz
Wydawcy:
HarperCollins Polska (2024)
Harperkids (2024)
Wydane w seriach:
Chcę Wiedzieć!
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-7299-5
Autotagi:
druk
książki
poradniki i przewodniki
publikacje dydaktyczne

Rodzina Piotrusia Weszołka wiecznie się przeprowadza. Czego się boją? Przed czym uciekają? Dlaczego co rusz przenoszą się na kolejną głowę? I dlaczego swędzi ta, na której akurat mieszka ta baaardzo liczna rodzina? Jeśli chcecie przechytrzyć rodzinę Weszołków i skutecznie pozbyć się tych kłopotliwych lokatorów, koniecznie przeczytajcie książkę „Wszy. Przeprowadzki z głowy na głowę”. Poznacie te owady i zrozumiecie, dlaczego sprawiają tyle problemów. Czy można ich uniknąć? Czy ich obecność świadczy o braku higieny? Czy wszy mogą być groźne? Ta dowcipna książka w nowoczesny, mądry i pozytywny sposób pokazuje, jak mówić o wszawicy. Komiksową historyjkę o perypetiach rodziny pasożytów dopełnia część edukacyjna, zawierająca sporo ciekawostek. To użyteczny przewodnik informujący o tym, co zrobić, gdy problem dotyczy dziecka i/lub dorosłego. „Wszy. Przeprowadzki z głowy na głowę” mogą posłużyć jako pomoc dydaktyczna do rozmowy z dziećmi o wszach. Książka obala wiele mitów, które wciąż pokutują i są bardzo krzywdzące. Akademia mądrego dziecka. Chcę wiedzieć to seria książek popularyzujących naukę przeznaczona dla starszych przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych. Dzięki bogatym, kolorowym ilustracjom i ciekawej formie książki wpisują się w zdobywający popularność nurt edutainment (od angielskiego education - nauka oraz entertainment - rozrywka), którego celem jest edukacja poprzez rozrywkę. Poruszana tematyka oraz przystępna forma przekazywania treści sprawiają, że są to doskonałe książki na nagrody szkolne (w konkursach lub na zakończenie roku). W serii Akademia mądrego dziecka. Chcę wiedzieć znajdziecie też tytuły: „Ja i moje mikroby”, „Kosmiczne urodziny! Lecimy na księżyc”, „Tu jest nasz dom”, „Możemy uratować naszą Ziemię”, „Jak dawniej żyły dzieci”, „Dlaczego jemy rośliny? Sekrety owoców, warzyw i zbóż”, „Wielka misja małej sondy”, „Nocowanka w Egipcie”, „Dzieci świata takie jak Ty”, „Świętuj z nami”, „Jak smakuje czekolada na Evereście”, „Jak różnie mieszkamy”. Książki z tej serii otrzymały nagrodę główną w kategorii „książki dla dzieci młodszych 0-7” w XX edycji konkursu „Świat Przyjazny Dziecku”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo