Neuronauka afektywna w psychoterapii:

przewodnik klinicysty w pracy z emocjami

Tytuł oryginalny:
Affective neuroscience in psychotherapy
a clinician's guide for working with emotions
Autor:
Francis L. Stevens
Tłumacz:
Małgorzata Starzomska
Przedmowa:
Tony Attwood
Redakcja:
Katarzyna Kucharska
Wydawca:
Edra Urban Partner (2024)
ISBN:
978-83-68090-33-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Książka ta oferuje alternatywny model psychoterapii, wykorzystujący emocje pacjenta jako centralny punkt leczenia. Ta wyjątkowa publikacja traktuje emocje jako główny cel interwencji, w ramach której są one doceniane, doświadczane i stanowią temat psychoedukacji, a nie tylko podlegają regulacji. Opierając się na najnowszych osiągnięciach w dziedzinie neuronauki afektywnej, dr Stevens stosuje oparte na podstawach naukowych interwencje z sekwencyjnym podejściem do pomocy pacjentom z zaburzeniami psychicznymi. Koncentruje się na tym, jak wykorzystać świadomość emocjonalną, walidację emocjonalną, współczucie dla siebie i rekonsolidację afektu w praktyce terapeutycznej. Opisuje interwencje dotyczące konkretnych emocji, takich jak gniew, porzucenie, zazdrość i pożądanie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo