Nic cię nie cieszy?:

jak poradzić sobie z anhedonią i odzyskać radość życia

Tytuł oryginalny:
Feeling "blah"?
why anhedonia has left you joyless and how to recapture life's highs,
Autor:
Tanith Carey
Tłumaczenie:
Urszula Szymanderska
Sergiusz Lipnicki
Wydawca:
Publicat Wydawnictwo (2024)
ISBN:
978-83-271-2726-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Czy twoje życie już cię nie cieszy? Wydaje ci się szare i nijakie? A może masz wrażenie, że twoje emocje są uśpione? Jeśli tak, to być może doświadczasz anhedonii – stanu zbliżonego do letargu, który w pewnych okresach życia dotyka wielu z nas. Termin anhedonia oznacza brak przyjemności, utratę zainteresowania czynnościami, które kiedyś sprawiały radość. Stan ten pojawia się coraz częściej, u osób w różnym wieku i w różnych sytuacjach. Życie staje się pozbawione zarówno szczęścia, jak i smutku, brakuje w nim odczuwania jakichkolwiek silnych emocji. Tanith Carey analizuje rozmaite przyczyny anhedonii, odwołując się do najnowszych badań i oddając głos ekspertom w dziedzinie neurobiologii, psychologii i psychiatrii. Przystępnie tłumaczy, w jaki sposób działa dopamina oraz układ nagrody w mózgu, ale przede wszystkim przedstawia konkretne strategie, jak sobie pomóc i przywrócić życiu utracone kolory. Dzięki tej książce poczujesz nadzieję na wyjście z mgły, która cię otacza! TANITH CAREY jest autorką kilkunastu książek z zakresu psychologii, parentingu i historii społecznej, przetłumaczonych na ponad 30 języków. Jej artykuły na temat zdrowia i psychologii ukazują się w mediach na całym świecie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo