Zabawy paluszkowe

Ilustracje:
Patrycja Grześkowiak
Opracowanie:
Agata Kaczyńska
Wydawca:
Wydawnictwo Aksjomat
Wydane w seriach:
Biblioteczka Najmłodszych
Biblioteczka Najmłodszych (Aksjomat)
ISBN:
978-83-8213-768-2
Autotagi:
druk
książki
poezja
wiersze
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. J.Słowackiego w Tarnowie - Katalog księgozbioru

„Zabawy paluszkowe” to zbiór wierszyków dla maluchów, w których oprócz treści istotna jest zabawa wymagająca ruchów palców dłoni. Wierszyki te uczą schematu ciała, regulują napięcie i bawią. Idealnie nadają się do rozwijania motoryki małej i masażyków. Kolejność i tematyka wierszy są nieprzypadkowe – utwory zostały dobrane tak, by zachęcały do zabawy stymulującej najważniejsze partie ciała dziecka (tytuły rymowanek wskazują, na której części ciała aktualnie należy się skupić). Każdy wierszyk opatrzony jest instrukcją, jak się bawić. Znajdziemy tu teksty tradycyjne, odpowiednio zaadoptowane na potrzeby zabaw z maluchami i napisane współcześnie. Książeczkę otwierają wierszyki „Główka” i „Nóżki”, następnie mamy rymowanki „Czółko” i „Nosek”, potem przechodzimy do wyliczanki „Rączki i paluszki”, by zakończyć wierszykami „Brzuszek” i „Plecki”. Całości dopełniają przeurocze, bajkowe ilustracje, które ukoją dziecko i rozczulą dorosłego. Ta książeczka to zaproszenie do czułego dotyku i bliskiego kontaktu. Czytanie jej będzie okazją do zacieśnienia więzi między dzieckiem a czytającym. Książeczka odpowiednia dla małych rączek i bezpieczna w użyciu – obowiązkowa pozycja w biblioteczce maluszka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo