Czy to już depresja?:

zrozum siebie, zmień myślenie i zacznij się bronić

Autorzy:
Ryszard Stach
Krystyna DBN Golonka
Wydawcy:
MANDO ìnsìde (2024)
Wydawnictwo WAM
ISBN:
978-83-277-3922-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Gminy Tarnowo Podgórne - księgozbiór Sowa2

" Spójrz na siebie na nowo i zrób pierwszy krok do szczęśliwego życia Jeżeli znajdujesz coraz mniej powodów do radości, choć nic właściwie się nie zmieniło; jeżeli coraz więcej spraw wywołuje zmartwienia; jeżeli przestały cię cieszyć czynności, których wykonywanie nie tak dawno sprawiało ci przyjemność; jeżeli pojawiają się wątpliwości, czy podołasz temu wszystkiemu, co na ciebie spada, to ta książka jest dla ciebie. Kiedy zaczynasz odczuwać spadki nastroju, stajesz się drażliwy a coraz więcej spraw wydaje ci się ponad siły, zaczynasz zadawać sobie pytania: Czy to już depresja? Czy da się coś z tym stanem zrobić? Depresja kliniczna jest chorobą, która wymaga specjalistycznego leczenia. Jej przebieg rzadko jednak bywa gwałtowny, zwykle rozwija się ona stopniowo, dotykając i zawłaszczając kolejne obszary życia. Zanim w pełni się rozwinie, istnieje szansa, by – przez zmianę myślenia, postrzegania siebie, relacji, czy otaczającej rzeczywistości – powstrzymać jej podstępny marsz. Dwoje psychologów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, dr hab. Ryszard Stach i dr hab. Krystyna Golonka, opracowało swego rodzaju poradnik autoterapii, który pomaga w podtrzymaniu i budowaniu dobrostanu psychicznego i inspiruje do pracy nad – pogłębiającymi złe samopoczucie – błędami w myśleniu. Często bowiem to nie tyle depresja wpływa na nasze myślenie, ile nasz sposób myślenia może do niej prowadzić."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo