Granica

Autor:
Zofia Nałkowska (1884-1954)
Wyd. w latach:
1948 - 2007
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
2.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Plusy: • - utrzymuje nieco ciężki i melancholijny klimat • - znajdzie się kilka mądrych fragmentów lub cytatów (o starzeniu się, perspektywie postrzegania siebie) • - psychologiczna wiarygodność postaci • Minusy: • - mnóstwo niepotrzebnych opisów (np. rozbrajający opis sposobu poruszania się pająka na pół strony) • - mało wciągająca akcja • - bohaterowie bardzo "prozaiczni" i nieciekawi • - ciągłe wprowadzanie nowych, zbędnych dla meritum postaci pobocznych • - niespecjalnie odkrywcza pointa • - lektura jest nużąca, można by skrócić tekst o 2/3
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Granica. Powieść
Autor:Zofia Nałkowska (1884-1954)
Posłowie:Hanna Kirchner Ryszard Matuszewski (1914-2010) Stanisław Stabro
Przedmowa:Hanna Kirchner Ryszard Matuszewski (1914-2010) Stanisław Stabro
Wstęp:Hanna Kirchner
Lektor:Elżbieta Kijowska
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2005-2007) Wydawnictwo Dolnośląskie (2001-2004) Wydawnictwo Sara (2003) Prószyński i Spółka (2000-2002) Siedmioróg (1997) Grupa Wydawnicza Słowo (1996) Związek Niewid (1996) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1994) Państ. Instytut Wydawniczy (1993) Spółdzielnia Wydawnicza Czytelnik (1948-1993) Jota (1991) Spółdzielnia Wydawniczo-Handlowa Książka i Wiedza (1982-1986) Wydawnictwo Arcanum
Serie wydawnicze:Biblioteka Klasyki Arcydzieła Literatury Polskiej Biblioteka Lektur Szkolnych Arcydzieła Literatury Polskiej - Zielona Sowa Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Klasyka Polska Dzieła Lektura Szkolna Niezapomniane Lektury Biblioteka Lektur Biblioteka Lektur - Arcanum Klasyka Polska - Prószyński i S-ka Lektura Szkolna - Jota Lektura Szkolna - Wydawnictwo Dolnośląskie Lektury Lektury - Państwowy Instytut Wydawniczy
ISBN:83-05-11494-5 83-06-02328-5 83-07-00618-X 83-07-01644-4 83-07-02354-8 83-08-00683-3 83-7023-664-2 83-7023-991-9 83-7162-323-2 83-7255-617-2 83-7384-082-6 83-85069-26-7 83-85070-64-8 83-86235-61-6 83-87033-04-9 978-83-7297-702-1 978-83-7435-007-5 978-83-7435-104-1 83-05-11494
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 58 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo