Syzyfowe prace

Autor:
Stefan Żeromski (1864-1925) ...
Opracowanie:
Monika Głogowska
Monika Głogowska-Harłoza ...
Wydawcy:
Wydawnictwo GREG (2004-2017)
Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2009)
Wydane w seriach:
Lektura z Opracowaniem
Młoda Polska
Lektura
Lektura (Greg)
Autotagi:
Więcej informacji...
3.8 (4 głosy)

Powieść Stefana Żeromskiego opowiada o trudnych dla Polski czasach - znajdująca się pod zaborami ojczyzna zniknęła z mapy Europy. Polacy musieli zmagać się z zakusami zaborców, którzy za wszelką cenę chcieli sprawić, by młodzież zapomniała, kim naprawdę jest. Syzyfowe prace w serii Kolorowa Klasyka to najpiękniejsze kolorowe wydanie tej powieści na rynku! Książka zawiera wspaniałe, barwne ilustracje, jej atutem jest duża, ułatwiająca szybkie czytanie czcionka. Edycja na szlachetnym papierze, bardzo trwała i estetyczna. Wydanie zawiera pełny tekst utworu, bez skrótów i cięć w treści. Wydanie to nie zawiera opracowania. Państwo Borowiczowie wysyłają swojego jedynaka - Marcinka - do szkoły. Ze szkoły wynosi nie tylko wiedzę, którą starają się przekazać mu nauczyciele, dojrzewa i zyskuje świadomość swojej narodowości. Syzyfowe prace opisują ducha narodu, którego żaden zaborca nie mógł stłamsić. Wydanie w twardej oprawie jest szczególnie trwałe i wytrzymałe.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • No fajne! Trochę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Stefan Żeromski (1864-1925) Barbara Włodarczyk Ludwikowska Jolanta Adamus
Opracowanie:Monika Głogowska Monika Głogowska-Harłoza Barbara Włodarczyk Mirosława Muniak
Zdjęcia:Wiesław Zdort
Reżyseria:Paweł Komorowski
Kompozytor:Jerzy Matuszkiewicz
Montaż:Barbara Fronc
Lektorzy:Łukasz Garlicki Bartek Kasprzykowski Franciszek Pieczka
Ilustracje:Jolanta Ludwikowska
Przedmowa:Danuta Knysz-Tomaszewska
Wydawcy:Wydawnictwo GREG (2004-2017) Wydawnictwo Zielona Sowa (2002-2009)
Serie wydawnicze:Lektura z Opracowaniem Młoda Polska Lektura Lektura (Greg)
ISBN:83-7220-435-7 83-7327-188-0 83-7389-504-3 978-83-7327-026-8 978-83-7327-334-4 978-83-7435-509-4 978-83-7623-337-6 83-7389-50403 83-7389-936-1 83-7623-089-4
Autotagi:audiobooki biografie dokumenty elektroniczne druk DVD elementy biograficzne epika film i wideo historia kasety wideo książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe szkoły średnie wielka czcionka zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo