Mali ludzie wielkie emocje:

jak radzić sobie z napadami złości, kryzysami i buntem, by wychować dzieci intelignetne emocjonalnie

Tytuł oryginalny:
Tiny humas, big emotions
How to navigate tantrums, meltdowns and defiance to raise emotionally intelligent children,
Autorzy:
Alyssa Blask Campbell
Lauren Elizabeth Stauble
Tłumacz:
Jarosław Dąbrowski
Wydawcy:
MT Biznes Sp. z o. o (2024)
Laurum (2024)
ISBN:
978-83-8231-417-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Jak pomóc dzieciom w regulacji emocjonalnej Jesteśmy świadkami rodzicielskiej rewolucji, która zmienia sposób wychowywania dzieci. W niepamięć odchodzą teksty umniejszające emocje, np.: „Nie płacz, przecież nic się nie stało”, „Wszystko w porządku. Nie rób scen”. Współcześni rodzice coraz lepiej rozumieją proces rozwoju mózgu i szukają nowych sposobów na to, by dzieci poznały własne uczucia i emocje oraz umiały sobie z nimi radzić. Metoda Wspólnego Przetwarzania Emocji (WPE) to niezbędna pomoc dla rodziców i wychowawców dzieci w wieku od niemowlęctwa do ósmego roku życia. Jej autorki przedstawiają narzędzia służące budowaniu inteligencji emocjonalnej, które pomagają w mądry i przemyślany sposób radzić sobie w stresujących sytuacjach towarzyszących wychowywaniu dziecka. Dowiedz się: • co zrobić, gdy dziecko wpada w złość (i na pewno nie to, co myślisz!) • jak radzić sobie w trudnych momentach takich jak odmowa pójścia do szkoły lub położenia się spać • jak reagować, gdy dziecko bije lub gryzie • jak wyregulować system nerwowy dziecka • jak przewidywać kryzysy i do nich nie dopuszczać. To innowacyjne podejście uczy dzieci samoregulacji i empatii, jednocześnie wzmacniając relację rodzic–dziecko i tworząc fundamenty odporności emocjonalnej oraz komfortu psychicznego na całe życie. Przepełniony empatią poradnik pokazuje rodzicom, jak być uważnymi na własne reakcje i pozostawiać przestrzeń dla wielkich emocji swoich pociech. Empatyczny poradnik pomagający przekształcić frustrujące dla rodzica chwile w szanse na nawiązanie więzi i rozwój. — dr Shefali Tsabary, autor bestsellera Świadomi rodzice Lektura obowiązkowa dla rodziców pragnących zapewnić dzieciom narzędzia do radzenia sobie z wrażliwością i wzmacniania empatii! To klucz do wychowania pokolenia, które stanie się autentyczne i zdobędzie głęboką świadomość własnej wartości. — Justin Baldoni, aktor, reżyser i autor bestsellera Jak stać się szczęśliwym mężczyzną Alyssa Blask Campbell jest magistrem wczesnej edukacji i prezeską organizacji Seed and Sew, a także uznaną podcasterką i influencerką. Występowała jako ekspertka rozwoju emocjonalnego w licznych amerykańskich czasopismach o zasięgu ogólnokrajowym. Mieszka w Burlington w stanie Vermont. Lauren Stauble jest założycielką organizacji Engage: feel.think.connect., a także wykładowczynią z zakresu wczesnej edukacji. Zanim rozpoczęła pracę w administracji i szkolnictwie wyższym, przez 16 lat uczyła małe dzieci i sprawowała nad nimi opiekę. Obecnie wykłada na Bunker Hill Community College. Mieszka w Holyoke w stanie Massachusetts.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo