Wycieczka do lasu

Autor:
Hanna Będkowska
Wydawca:
Multico Oficyna Wydawnicza (2005-2024)
Wydane w seriach:
Zielona Szkoła
Zielona Szkoła (Multico Oficyna Wydawnicza)
ISBN:
83-7073-391-3, 978-83-7763-680-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

„Wycieczka do lasu” to poradnik, który pomoże każdemu nauczycielowi, wychowawcy dzieci i młodzieży czy też rodzicom zaplanować i przygotować wyprawę do lasu dla swoich podopiecznych. Autorka dzieli się z czytelnikami swoim bogatym doświadczeniem na temat sposobów zachęcania młodego pokolenia do poznania życia lasu. Ten praktyczny poradnik przedstawia, jak organizator wycieczki powinien ułożyć jej program, jakie niebezpieczeństwa mogą czyhać w lesie na uczestników wyprawy i jak na nie reagować, a także jak właściwie zachowywać się w lesie. Przede wszystkim jednak szczegółowo opisuje, co dzieje się w lesie od stycznia do grudnia. Jak w poszczególnych miesiącach wygląda świat roślin, grzybów i zwierząt. Co w tym czasie robi leśnik. Przy opisie każdego miesiąca znajdują się propozycje ciekawych zadań do wykonania, które można przeprowadzić w trakcie wycieczki lub po powrocie do domu. Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami przyrodniczymi [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo