Pałac Luizy

Autor:
Anna Szczęsna
Wydawca:
Wydawnictwo Filia (2024)
Wydane w seriach:
WielkieLitery.pl
ISBN:
978-83-8357-612-1, 978-83-8357-914-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0 (2 głosy)

Klara lubi swoje życie. Pracuje przy organizowaniu imprez kulturalnych i wynajmuje od lat to samo mieszkanie. Niespodziewanie dowiaduje się, że musi się wyprowadzić. Namówiona przez przyjaciółkę, decyduje się przyjąć pracę, o której bardzo mało wie, ale gwarantuje stałe zatrudnienie i dach nad głową. Na miejscu odkrywa, że potencjalne miejsce zatrudnienia to pałac. Poznaje Janka, który zajmuje się posiadłością. Budynek jest zupełnie nowy, wybudowany przez ekscentrycznego właściciela. Po dziwnej rozmowie online zostaje zatrudniona przez siostrzeńca właściciela, Kamila Dworskiego. Praca jest znacznie poniżej jej kwalifikacji, ale gwarantuje stabilizację. Powoli wdraża się w obowiązki, a do ich dwuosobowego zespołu dołącza Iwona. Młoda dziewczyna z problemami, córka partnerki Kamila Dworskiego. Janek od razu czuje do niej antypatię. Iwona jest pracowita i ma wiele atutów, chociaż swoją postawą nie wzbudza zaufania. Bez słowa wymyka się z pałacu i ma swoje sekrety.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Pałac Luizy" to magiczna, bajkowa, klimatyczna, urokliwa i niesamowita powieść ze świetnie wykreowanymi bohaterami, fantastyczną fabułą i pięknymi opisami pałacu i ogrodu. Powieść wciąga od początku i jak zacznie się czytać, to nie można przestać. Lekka, przyjemna, idealna na relaks, odstresowanie się i pozwala oderwać się od rzeczywistości. Bardzo mi się podobała i cudownie spędziłam z nią czas. Gorąco polecam.🥰🏰🩷
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo