Malarstwo białego człowieka

Inne tytuły:
Malarstwo białego człowieka T. 8
Autor:
Waldemar Łysiak
Wydawcy:
Wydawnictwo Nobilis - Krzysztof Sobieraj (2011)
Andrzej Frukacz (2000)
Kurpisz (2000)
ISBN:
83-86600-73-X, 83-88455-25-7
978-83-60297-31-5, 978-83-60297-51-3
Autotagi:
druk
historia
książki
publikacje popularnonaukowe
rysunki
Więcej informacji...

Pięknie wydany, bogato ilustrowany album prezentujący malarski dorobek białego człowieka na przestrzeni dziejów ludzkości. Według zamysłu autora ma być to godny ambon uniwersyteckich i zarazem przyswajalny jako czytadło dla każdego?. Łysiak nie tylko zapoznaje czytelników z życiorysami wielkich malarzy, ale przede wszystkim uczy sztuki czytania obrazów. Każdy tom podzielony jest na rozdziały, w których zaprezentowany jest w ciekawy sposób inny artysta. Łysiak w charakterystycznym sobie stylu opowiada o życiu i twórczości wybranych przez siebie malarzy i stosunku innych krytyków do ich sztuki. Na końcu znajduje się mały słownik niektórych terminów i wyrazów obcych używanych w danym tomie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Malarstwo białego człowieka T. 8 MBC 8 Malarstwo białego człowieka Tom 8 MBC
Autor:Waldemar Łysiak
Wydawcy:Wydawnictwo Nobilis - Krzysztof Sobieraj (2011) Andrzej Frukacz (2000) Kurpisz (2000)
ISBN:83-86600-73-X 83-88455-25-7 978-83-60297-31-5 978-83-60297-51-3
Autotagi:albumy i książki artystyczne druk historia ikonografia książki literatura literatura stosowana publikacje popularnonaukowe rysunki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo