Lato w Toskanii

Autorzy:
Elizabeth Adler
Elizabeth A. Adler
Tłumaczenie:
Agata D. Kowalczyk
Alicja Marcinkowska
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2003-2011)
Wydane w seriach:
Wszystko dla Pań
powieść obyczajowa
ISBN:
978-83-241-3068-9, 978-83-241-3549-3
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie można nazwać tej książki literackim dziełem, ale to naprawdę przyjemna lektura na te zimowe dni. Zima doskwiera nam już 5 miesiąc, a z kartek tej książeczki grzeje słońce, wieje suchy ciepły wiatr i nęcą zapachy wspaniałego jedzenia. Fabuła przewidywalna, prosta, ale przyjemnie koi błogim lenistwem i beztroską. Czasem przyjemnie jest poczytać o czyjejś przyjemności i postarać się nią dzielić, a nie tylko maglować dzikie problemy innych ludzi... Więc pod kocyk, czy na leżaczek - polecam!
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Summer in Tuscany
Autorzy:Elizabeth Adler Elizabeth A. Adler
Tłumaczenie:Agata D. Kowalczyk Alicja Marcinkowska
oraz:Agata D. Kowalczyk Alicja Marcinkowska
Wydawca:Wydawnictwo Amber (2003-2011)
Serie wydawnicze:Wszystko dla Pań powieść obyczajowa
ISBN:978-83-241-3068-9 978-83-241-3549-3
Autotagi:druk epika literatura literatura piękna powieści
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo