Maja i leśna przygoda

Autor:
Agnieszka Krawczyk
Ilustracje:
Katarzyna Kołodziej
Wydawcy:
Frajda (2024)
Wydawnictwo Filia
ISBN:
978-83-8357-477-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Nowe przygody rezolutnej Mai i Ekipy Badaczy! Maja i jej przyjaciele wyjeżdżają na zieloną szkołę! Tuż przed wycieczką do klasy dołącza nowa koleżanka – Zosia. Na wyprawę jadą również ich starsi koledzy i dzieci zaczynają między sobą rywalizować. Celem podróży jest osada edukacyjna w stylu pradawnej słowiańskiej wioski. Tam można dowiedzieć się wiele o zwyczajach, wierzeniach i codziennym życiu Słowian. Szybko okazuje się, że zawód archeologa ma wiele wspólnego z pracą detektywa, a Maja i Ekipa Badaczy wpadają na trop! Czy znaleziona stara moneta to autentyczny skarb? A może wyszczerbiony dzbanek okaże się cenny? I czy zwykły pagórek to tak naprawdę kurhan, a odkryta kość może mieć związek ze szkieletem mamuta? Pełna ciepła i tajemniczych zdarzeń historia o Mai i jej niesamowitych przygodach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo