Na początku był negatyw

Autor:
Agnieszka Osiecka (1936-1997)
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (2014)
Prószyński Media (2014)
Wydawnictwo Tenten (1996-1998)
Autotagi:
druk
fotografia
książki
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

Nie jest to typowy album, w którym fotografie mienią się blaskiem papieru kredowego i roszczą sobie pretensje do bycia wielką sztuką. Mało tu wysmakowanych kadrów, fotek perfekcyjnych, ujęć wypracowanych w pocie czoła. Ale są zdjęcia z duszą i charakterem. Zdjęcia, które niosą historie, przekazują uczucia i rejestrują te drobne momenty życia, które w jakiś dziwny sposób składają się na jego istotę. Wylewające się z nich emocje wydają się bardzo szczere, wręcz intymne, a ich prywatny charakter sprawia, że czujemy się, jakbyśmy oglądali album rodzinny naszych bliskich przyjaciół.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • " Przeszłość i przyszłość w jednym stały domu. Fotografia czyni, co może aby połączyć oba te wykluczające się obszary. Negatyw i pozytyw. Pozytyw i negatyw. Ludzie robiąc zdjęcia, chcąc przecie schwytać chwilę za ogon, zatrzymać młodość, przyłapać miłość na gorącym uczynku. Nawet śmierć. Niemal każdy człowiek ma w starej komodzie czy w nowoczesnym regale całe imponujące muzeum, które szanuje albo nie, ale... nie wyrzuca!"
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
gosia93
Opis
Inne tytuły:[5]
Autor:Agnieszka Osiecka (1936-1997)
Opracowanie:Andrzej Barecki
oraz:Agnieszka Osiecka (1936-1997)
Wydawcy:Prószyński i Spółka (2014) Prószyński Media (2014) Wydawnictwo Tenten (1996-1998)
ISBN:83-86628-25-1 978-83-7839-739-7 53-86628-25-1 83-86628-52-1 978-83-7839-7
Autotagi:beletrystyka biografie dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika fotografia fotografie historia ikonografia książki literatura literatura piękna proza rękopisy zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 35 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo