Lato Liszki

Tytuł oryginalny:
Caterpillar summer
Autor:
Gillian McDunn
Ilustracje:
Alisa Coburn
Tłumacz:
Maria Borzobohata-Sawicka
Wydawcy:
Wilga (2024)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-8318-830-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Lisę i jej młodszego brata, zwanego Kurczakiem, łączy szczególna więź. Lisa to jedna z niewielu osób, które wpływają kojąco na Kurczaka – kiedy chłopiec wpada w gorszy nastrój, siostra czyta mu ulubioną historię i drapie go po plecach. Lisa, choć sama jest jeszcze dzieckiem, przejęła opiekę nad bratem i odpowiedzialność za niego, bo tak ułożyła się jej sytuacja w rodzinie: kiedy ich tata zmarł, mama wpadła w wir pracy, żeby ich utrzymać. Sytuację komplikuje fakt, że Kurczak wymaga więcej troski – jest dzieckiem w spektrum. Lisa jest więc osobą, która spaja rodzinę i trzyma ją w ryzach. Szansą na poprawę relacji w rodzinie jest trzytygodniowa letnia wycieczka zaplanowana przez mamę. Niestety, nie wszystko idzie zgodnie z planem i Lisa i Kurczak trafiają na trzy tygodnie pod opiekę dziadków (rodziców mamy), których nigdy wcześniej nie poznali. Po raz pierwszy od lat Lisa ma okazję znów być dzieckiem, a podróż, którą odbywa, pokazuje, że zerwane lub napięte relacje można uzdrowić, jeśli ludzie znajdą czas, aby wejść w swoje buty.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo