To niesprawiedliwe!

Autorzy:
Caroline Pellissier
Virginie Aladjidi
Kei Lam
Tłumacz:
Joanna Kuhn
Wydawcy:
Publicat (2024)
Papilon
Wydane w seriach:
Porozumienie Bez Przemocy Objaśnione Dzieciom
ISBN:
978-83-271-0727-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Surykatka Agatka właśnie przybyła na sawannę. Aby zaprzyjaźnić się z sąsiadami, zaprasza ich do wspólnej zabawy. Wszystko sama przygotowała i sama decyduje o zasadach gry. Jednak kiedy szakal Feluś przegrywa, czuje, że to niesprawiedliwe, i psuje wszystkim zabawę. Jak sobie z tym poradzić? Książka z serii „Porozumienie bez Przemocy objaśnione dzieciom”, która uczy empatycznej komunikacji w rodzinie, w grupie czy na placu zabaw. Autorki inspirowały się metodą komunikacji opracowaną przez Marshalla Rosenberga, znaną na świecie pod nazwą Nonviolent Communication (NVC). Wciągająca opowieść zaprasza dzieci do fascynującego świata relacji, rodzice natomiast dostają konkretne narzędzia ułatwiające rozwiązywanie codziennych konfliktów zgodnie z zasadami Porozumienia bez Przemocy. POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY OBJAŚNIONE DZIECIOM Kiedy nieporozumienie narasta, ważne jest, aby komunikować się bez agresji, powiedzieć o swoich uczuciach i wysłuchać innych. Opowiadanie napisane przy współpracy z certyfikowanymi trenerkami NVC. W serii: Przestańcie się kłócić! Porozumienie bez Przemocy objaśnione dzieciom Koniec z zazdrością! Porozumienie bez Przemocy objaśnione dzieciom
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo