Tygrys Karmel

Tytuł oryginalny:
Bedtime tales
Ilustracje:
Mel Matthews
Tłumacz:
Magdalena Adamska
Adaptacja:
Magdalena Adamska
Wydawcy:
HarperKids (2024)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Akademia Mądrego Dziecka
Bajka z Ogonkiem
ISBN:
978-83-276-8723-4
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
poezja
wiersze

Tygrys Karmel to bajka z ogonkiem w nowej serii książeczek w znanej już wszystkim Akademii Mądrego Dziecka. Jest to wierszowana historyjka o tygrysku, który uparł się, że nie pójdzie wieczorem spać i szuka chętnych do zabawy. Okazuję się jednak, że wszyscy szykują się do spania. Tukan zachęca nawet naszego prążkowanego przyjaciela położenia się, ten niestety nie słucha i biega zaczepiając inne zwierzęta. Próbuje nawet popływać w rzece, ale krokodyl mówi, że już zimna woda i trzeba odpocząć. I tak nasz Karmel w końcu układa się do snu jak jego przyjaciele. Książeczka oprócz barwnych ilustracji i rymowanego wierszyka, zaprasza do zabawy w szukaj i znajdź. Na każdej stronie nasz czytelnik musi odnaleźć trzy różne rzeczy, dzięki czemu czytanie jest jeszcze przyjemniejsze. Dodatkowo książeczka może być też super zabawką, z jej grzbietu wystaje puszysty ogon tygrysa! Nie sposób na półce z książkami nie zauważyć puchatego, prążkowanego ogonka! [Opis pochodzi od wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo