Osobowość wychowawcy

Inne tytuły:
być wychowawcą w zmiennych i dynamicznych warunkach życia społecznego
Autor:
Zdzisław Kosyrz
Wyd. w latach:
1992 - 2005
ISBN:
83-86245-17-4, 83-86245-57-3
83-900389-1-9, 83-922456-0-1
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:być wychowawcą w zmiennych i dynamicznych warunkach życia społecznego
Autor:Zdzisław Kosyrz
Instytucja sprawcza:Polskie Tow. Higieny Psychicznej
Wydawcy:Wydawnictwo Pedagogium Wyższej Szkoły Pedagogiki Resocjalizacyjnej (2005) Agencja Wydawnicza CB (1997-2000) Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej (1992-2000) Polskie Towarzystwo Higieny Psychicznej Agencja Wydawnicza CB (1999) Agencja Wydawnicza Cinderella Books Andrzej Zasieczny
ISBN:83-86245-17-4 83-86245-57-3 83-900389-1-9 83-922456-0-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana publikacje fachowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo