Uwolnij się od dręczycieli:

praktyczne wskasówki, jak przejąć kontrolę nad sytuacją

Inne tytuły:
podręczny poradnik, w jaki sposób przejąć kontrolę nad sytuacją
Autorzy:
Michael Panckridge
Catherine Thornton
Wydawca:
Fraszka Edukacyjna (2023)
ISBN:
978-83-63766-02-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

W ostatnich czasach nasiliły się akty przemocy fizycznej i psychicznej, jawnej i ukrytej, pomiędzy dziećmi i młodzieżą w szkole i poza nią. Dokuczanie, dręczenie innych, zastraszanie, nękanie, znęcanie się, krytykowanie, odrzucenie, presja, zmuszanie do robienia czegoś czego się nie chce robić, poniżanie, upokarzanie, wykluczanie z grupy, lekceważenie, stosowanie pogróżek, złośliwe żarty, popychanie, potrącanie, wyśmiewanie, zaczepianie, cyberprzemoc, przemoc homofobiczna i inne, to przykłady różnych form zachowań, z którymi nasze dzieci mogą się spotkać ze strony rówieśników, na terenie szkoły i poza nią. Uwolnij się od dręczyciela to wspaniała i bardzo potrzebna książka dla dzieci i dorosłych, poruszająca różne aspekty zachowań przemocowych. Można powiedzieć, że jest to kompendium wiedzy na temat rodzajów przemocy i jej skutków, sposobów radzenia sobie z przemocą i zapobiegania. Można w niej znaleźć wyczerpującą charakterystykę i opis wielu różnorodnych trudnych sytuacji, które dziecko może napotkać. Każda z tych sytuacji jest opisana w bardzo przystępny sposób tak, że dziecko może zupełnie samodzielnie ją rozpoznać i przeanalizować. Do każdej opisanej sytuacji dołączony jest proponowany sposób poradzenia sobie z nią. Przyjęcie przez dziecko proponowanych pomysłów i sugestii oraz wzbudzenie w nim chęci ich wykorzystania w praktyce, może mieć duży wpływ na to, by dziecko stało się osoba silniejszą i bardziej pewną siebie, tak by każdy kolejny dzień mogło przeżyć bez lęku, w sposób celowy, opanowany i ukierunkowany. Wskazany jest tu udział osób dorosłych rodziców, nauczycieli, psychologa, którzy pomogą dziecku zrozumieć i zastosować proponowane rozwiązania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo