Co zrobi Frania?: Samodzielność

Autor:
Barbara Supeł
Ilustracje:
Agata Dobkowska
Wydawca:
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus (2024)
Wydane w seriach:
Co zrobi Frania?
Co zrobi Frania? - Barbara Supeł
Tata Też Czyta
ISBN:
978-83-8371-004-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0

„Co zrobi Frania?” to niezwykła seria Barbary Supeł, autorki bestsellerowej „Jadzi Pętelki”! Historie o pięcioletniej Frani pomogą rozwinąć u dzieci umiejętności społeczne. Maluchy dowiedzą się, czym są m.in.: asertywność, życzliwość, współpraca, akceptacja, szczerość i wiele innych umiejętności przydatnych w codziennym życiu. W najnowszej części serii Frania ma okazję poznać temat samodzielności z różnych perspektyw. Dziewczynka musi przygotować pracę na przedszkolny konkurs plastyczny. Projekt jej koleżanki wygląda tak idealnie, że mamie Frani ciężko uwierzyć, że Anielka zrobiła go sama. Jednak Frania się nie poddaje i całkiem SAMODZIELNIE przygotowuje świnkę z plastikowej butelki. Pewnego dnia podczas festynu tata wręcza Frani dziesięć złotych, by sama zdecydowała, na co je wydać. Jak się okazuje, samodzielne podejmowanie decyzji, gdy ma się tak ogromny wybór, wcale nie jest takie łatwe. Na koniec okazuje się, że robienie pewnych rzeczy samodzielnie nie zawsze jest dobrym pomysłem. Frania postanawia SAMA pójść do domu pani Grażynki bez uprzedzenia rodziców. Tata w tym czasie odchodzi od zmysłów, szukając swojej pociechy. W książkach z serii „Co zrobi Frania?” każde opowiadanie uzupełnia część interaktywna, w której dziecko spróbuje odgadnąć, co wydarzy się dalej. Na małego czytelnika czeka kilka odpowiedzi do wyboru i rozwiązanie zagadki! Książki z tej serii to skarbnica wiedzy i cennych wskazówek dla wszystkich dzieci, które kształtują w sobie umiejętności społeczne przydatne na każdym etapie życia. źródło opisu: [www.empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Z czym tym razem Frania ma problem? • W przedszkolu zostaje ogłoszony konkurs na „Zwierzątko śmieciątko”. Frania bardzo chce wziąć w nim udział, ale odwleka w czasie wykonanie swojej pracy. Impuls do działania pojawia się w momencie, gdy do przedszkola wpada koleżanka Adelka ze swym przepięknym pawiem w dłoni. Nieco zazdrosna Frania poszukuje w domu śmieci niezbędnych do wykonania identycznego zwierzaka, jak ten Adelki. Mama jednak szybko uświadamia dziewczynce, że być może Adelka wykonała go z pomocą rodzica i warto byłoby wymyślić coś własnego, zrobić zwierzątko samodzielnie, a przyniesie to jej o wiele więcej satysfakcji. Bardzo szybko Frania pojmuje, co jej mama miała na myśli wypowiadając tego typu słowa. Jej różowa świnka okazuje się być równie szałowa, jak paw Adelki. • Zatem dzięki małej Frani poznajemy definicję samodzielności, pojęcie bycia zaradnym, a także otrzymujemy garść bezcennych informacji na temat podejmowania decyzji i wynikających z nich konsekwencji. Książeczki pani Supeł w prosty i bardzo przejrzysty sposób wprowadzają dzieciaki w odpowiedzialny świat. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo