Jacek, Wacek i Pankracek

Autor:
Mira Jaworczakowa (1917-2009) ...
Ilustracje:
Mieczysław Kwacz
Juliusz Makowski (1923-2001) ...
Wyd. w latach:
1877 - 2022
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...

Jacek, Wacek i Pankracek właśnie zaczęli pierwszą klasę. A w szkole tyle się dzieje! Chłopcy poznają nowych kolegów, doświadczają trudów, ale i przyjemności nauki i dowiedzą się, jak ważne jest, by sobie nawzajem pomagać. Po lekcjach zaś przeżyją na podwórku niejedną przygodę. Czasem się pokłócą, czasem zezłoszczą, ale przyjaźń i tak wygra. Pełne ciepła, klasyczne opowieści Miry Jaworczakowej od lat zachwycają swoją prostotą i mądrością. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Mira Jaworczakowa (1917-2009) Mieczysław Kwacz Juliusz Makowski (1923-2001) Mirosława Jaworczakowa Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Ilustracje:Mieczysław Kwacz Juliusz Makowski (1923-2001) Tomasz Bogacki Romuald Klaybor (1928-2008) Mieczysłw. Kwacz Kazimierz Mikulski Julliusz Makowski
Lektor:Anna Romantowska
Tłumacz:Dorota Malinowska - Grupińska
oraz:Mieczysław Kwacz
Wydawcy:Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1877-2022) Prima (1998) Krajowa Agencja Wydawnicza (1970-1995) PZN Zakład Wydawnictw i Nagrań (1988) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 1 Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektura Szkolna dla Klasy 1 Lektura Szkolna - Krajowa Agencja Wydawnicza
ISBN:83-03-01121-9 83-03-03383-2 83-10-09202-4 83-10-09825-1 83-10-10361-1 83-10-10606-8 83-10-10774-9 83-10-078-32-3 978-83-10-10105-1 978-83-10-11272-9 978-83-10-11639-0 978-83-10-11775-5 978-83-10-12015-1 8310068323 83-10-7832-3 83-10-9825-1 83-03-01383-2 83-03-07832-3 83-10-07632-3 83-10-07632-7 83-10-07832-8 83-10-07833-3 83-10-09852-1 83-10-11775-5 83-10-078332-3 83-10-099825-1 978-83-10-1215-1 978-83-10-1272-9 978-83-10-10215-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania powieści proza publikacje dydaktyczne reprodukcje zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 327 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo