Duże dziewczyny nie płaczą

Tytuł oryginalny:
Big chicas don't cry
Autor:
Annette Chavez Macias
Tłumacz:
Magnus Wielgus
Wydawcy:
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus (2024)
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus sp. k (2024)
ISBN:
978-83-8321-900-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina

Marisol, Ericę, Selenę i Gracie łączy niezwykła więź. Są rodziną, ale to wspólne sekrety, tradycje oraz miłość do mądrej abuelity najbardziej je do siebie zbliżają. Chociaż przysięgły sobie wieczną przyjaźń, los wystawia ich relację na próbę. Kiedy rodzice Marisol podejmują decyzję o rozwodzie, dziewczyna musi opuścić rodzinne miasto. Wraz z jej wyprowadzką relacja kuzynek słabnie i w końcu zanika. Piętnaście lat później każda z nich mierzy się z własnymi problemami: Mari ma piękny dom i przystojnego męża, ale usycha z tęsknoty za rodziną i karierą, z której zrezygnowała po ślubie. Erica przeżywa bolesne rozstanie, a nowy szef – niezwykle irytujący (i atrakcyjny) stawia ją przed trudnymi wyborami. Ze względu na meksykańskie pochodzenie Selena mierzy się z nieprzyjemnościami ze strony współpracowników. Gracie pracuje w katolickiej szkole, do której uczęszczała w młodości. Kiedy w jej życiu pojawia się chłopak, do którego wzdychała przed laty, musi podjąć decyzję, czy jest gotowa na poważny związek. Chociaż kuzynki oddaliły się od siebie, w obliczu tragedii – śmierci ukochanej osoby – znów stają się sobie bliższe. Czy znajdą wystarczająco dużo siły, by zmierzyć się z przeszłością i stawić czoła teraźniejszości? Czy przypomną sobie lekcje swojej abuelity na temat rodziny i przebaczenia? Czy, mimo piętnastu lat rozłąki, na nowo połączy je przyjaźń?[z okładki]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo